tisdag, januari 26

Sömn

Efter en vecka är jag desperat. Det är inte det att just denna vecka har varit något specielt. Så här är det varje vecka. På fredagen är jag i desperat behov av sömn och somnar nästan garanterat innan domen faller i Let's Dance. Får jag chansen så sover jag i 11-12 timmar under fredags- eller lördagsnatten.

Jag har börjat undra...

är jag sjuk?
är det ett småbarnsmammafenomen, även om jag bara har ett barn att hålla styr på?
har jag någon form av vitaminbrist?
borde jag ut och röra på mig mer?

Efter att jag gav Isak 4 dl välling en morgon (som han drack utan att släppa koppen) har jag börjat mata honom med mer gröt om kvällen och nätterna har blivit underbart tysta och fridfulla. Ändå är de liksom inte tillräckligt långa. 7 timmar pr natt. Sammanhängande!

I år slopade jag jobbets julfest i januari. Norge är Norge, så lite stolligheter får man räkna med. Motiv: "jag har somnat innan ni ätit upp maten". Mina 45-åriga kollegor festade till 4 om natten på kontoret innan några av dem for på efterfest hos f.d. chefen på typ 60 år. Gissa om jag kände mig som 100 år efter att jag tänkt "Gud så skönt att jag stannade hemma!"

Ska det liksom inte vara tvärt om?

1 kommentar:

  1. Hahaha... Sådär är det Malin när man har småbarn. :-)
    Man är ständigt trött. Jag är lika dan....

    Det där med festandet... Jag orkar inte heller festa en hel natt längre som man gjorde förut. 3 gånger i veckan var ju en baggis när man var yngre.... Nu räcker det med några timmar, sen vill morsan hem och sova... Hahahaha...

    Ha det gott och hälsa familjen!
    Kram kram

    SvaraRadera