tisdag, april 21

Skulle vilja vara min granne

Idag har Isak badat. När Isak badar blir jag liksom bonusbadad också. Därför är det praktiskt att själv ha så lite kläder som möjligt på sig. Bada var skoj, men efteråt var det påfyllning av mat. Efter maten kom rapen...och efter rapen kom en skur av mjölk som bara mellanlandat i den lilla magsäcken! Ungen klarade sig, men de två klädesplagg som faktiskt överlevt badet blev plötsligt klassade som smutstvätt. I tvättstugan hann jag lirka av mig trosorna innan jag hörde ett illvrål från vardagsrummet. Iklädd endast bh blir jag sittande i vardagsrummet, ammande en åter hungrig baby. Tänk att vara våran granne tänkte jag. De får se mycket...och ofta. I och för sig har de säkert redan hunnit vänja sig och tröttna på mina nakenstunts i lägenheten på dygnets alla tidpunkter...

Mätt och belåten liggen knottet åter på lekmatta och ser nöjd ut. Eftersom jag fortfarande är nedkladdad med sur mjölk från förra måltiden tar jag chansen på att duscha medan han verkar nöjd och glad på egen hand. När jag sköljt ur schampoon hör jag de hjärtskärande skriken igen. Då fick grannarna sin nästa nakenshow. Vattnet rinnande nedför ryggen och ner i soffan satt med det otröstliga knottet i armarna.

Den här spädbarnstiden, innan de kan börja prata - tar den liksom lång tid? Jag önskar så innerligt att han kunde berätta vad som är fel ibland...

3 kommentarer:

  1. Det låter som det kan vara spännande att var granne till er, man vet aldrig vad som händer härnäst...

    SvaraRadera
  2. Hahaha.... Malin, du är så rolig!

    Det är lite jobbigt det där när de inte kan berätta vad dom vill. Men den tiden kommer, vartefter.... :-)

    Ha en trevlig Valborg och hälsa familjen!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Haha...nej, förlåt att jag skrattar MEN du är bara för rolig...:-)
    Lilla gumman va du får skena runt hej vilt!!
    Det är inte lätt att vara dom små till lags alltid ;-)

    // Kram Marie

    SvaraRadera