lördag, oktober 10

Första snön

Nu har första snön lagt sig. Det är väl bara att inse fakta, vintern ligger runt hörnet!

Idag har det varit minusgrader hela dagen. Där det inte var is, var det snö. Jag tog med mig Isak på en långpromenad. Han sov i två timmar i barnvagnen, så det var tydligt att han hade gott av lite frisk luft. Den sista timmen var han sprudlande full av energi och ville gå bredvid barnvagnen...men hade han fått det så hade vi inte varit hemma ännu.

Först var vi inne på en liten skogsväg. Jag måste säga att de där vagnarna från Emmaljunga inte går av för hackor! Vi kämpade först uppför en liten lerig stig och sedan uppför en liten skogsstig som var halvt igenvuxen av buskar.

Vi hittade ingen skatt här, så vi fortsatte bort till hoppbackarna. När jag ser de där höga backarna funderar jag alltid på vad som får någon att vilja ta på sig ett par skidor, kasta sig utför och samtidigt veta att backen plötsligt tar slut där nere nånstans...

Vid sidan av backarna hittade vi dock en plats med snö att leka i. Isak var egentligen inte så imponerad av snö som jag hade tänkt att han skulle bli. Vare sig snö eller is var något specielt. Det var bara underlag som man kan trampa små fötter på - skit samma om det är vitt, grönt, brunt, blött eller halt.

Skorna som Isak fått av sin syssling Lucas passar bra och är varma och goda. Perfekt för vintern! Tack kusin Marie och Lucas! :-)

4 kommentarer:

  1. Jag ska nog ta och lära den där lille mannen att uppskatta snö alltid :)
    Om jag inte har helt fel var det något som inte uppskattades så speciellt mkt här heller första vintern - men sen så! :)

    Kramar
    // Moster

    SvaraRadera
  2. Hihi, va roligt att se att skorna kommit till användning igen...:-)
    Så söt han är eran lille son!!

    // Tusen kramar!!

    Hoppas förresten att vi hinner träffas när ni är hemma, det måste vi planera in!!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad söt han är! :-) Nu är jag bra sugen på att träffa den där lille... och dig med förstås. :-)

    Tack fina kusin för dina fina ord!
    Dom värmde!

    Puss puss

    SvaraRadera
  4. Gu vad stor han har blivit, hoppas vi ses när du är hemma nästa gång. Kanske när Robin fyller den 31 oktober?

    Kram moster G.

    SvaraRadera