onsdag, december 16

Ett halvt djur på diskbänken

På ren impuls beställde jag en halv hjortkalv av en kollega som jagar allt som rör på sig (i skogen). Jag och en annan kollega köpte halva var. Nu ligger den i kylskåpet och ser jättegod ut. Det är ju inte varje dag jag äter hjortkött. I ärlighetens namn tror jag bara att det är en gång på ett julbord för två år sedan. Men det frestade verkligen med rent härligt kött utan tillsatser och utspädd med vatten! Om det här smakar gott ska jag lägga in en reservation på älg till nästa år - men inte så mycket som en halv då.


3 kommentarer:

  1. Oj, va mycket kött!!
    Va duktig du är som lagar till sån där ordentlig mat.
    Här hemma används det mest köttfärs...;-)

    Vi ses snart, eller hur...:-D
    Var det på söndag ni skulle fira lilla Isak?

    Ni är jättevälkomna hit på lördag, kl 17, för att fira Lucas.
    Hoppas vi ses då :-)

    // Stor kram från kusin :-)

    SvaraRadera
  2. Det är en massa köttfärs också! Alla fyra stora påsarna till höger är köttfärs :-). Vi brukar inte ha massa rent kött annars heller, i affärerna är det så dyrt att det inte frestar att köpa till vardags direkt.

    Det är klart vi kommer på lördag och firar Lucas! Vad önskar han sig för något?

    Vi tänkte fira Isak på söndagen, men har inte sagt någon tid ännu. Skulle du jobba den dagen?

    Puss & Kram //Kusin vitamin

    SvaraRadera
  3. Va kul att ni kommer!!
    Allt som har med Star Wars att göra är riktigt hett här hemma nu, så det är väl det som står överst på Lucas önskelista...;-)

    Ja, jag jobbar på söndag...typiskt!!
    Jag slutar inte förrän kl 18...ååå...så tråkigt...:-(
    Jag får fira honom på lördag istället när ni kommer hit...;-)

    Ses snart!!

    // Puss och kram!!

    SvaraRadera