lördag, maj 23

Tack Supernanny

Jag har blivit ett fan av Supernanny som går på TV4 två gånger i veckan. När Isak sover sin förmiddagslur bänkar jag mig framför tv:n med ett högabsorberande minne och mellanmål. Här är ett par saker som kommer igen i nästan alla program
  • Inte kom med tomma hot. Genomför dem om inte förbättring sker efter en varning!
  • Kommunicera, men undvik diskussioner
  • Var konsekvent
Det är kanske lite häftigt att börja prova ut detta som något avancerat projekt på en femmånaders baby. Brinnande av iver att testa ut dessa mirakelmetoder fick hellre sambon bli offret istället för barnet.

I ett halvt år har jag tjatat om att vi måste byta ut sängen vi h
ar. Den är gammal och har med åren blivit skålformad eftersom den är av mjukare modell. Sambon sover bättre i soffan och jag sover helst i gästrummet, men lika väl har vi lagt oss i botten av skålen varje kväll.

Vad hade Supernanny gjort? Minns reglerna ovanför...

Genomför hot
"Om vi inte byter ut sängen tänker jag sova på gästrummet!"

Kommunicera
Jag gör klart att det beror på sängen, inte på sambon.


Var konsekvent
Fyra nätter (hade trott det skulle ta 1-2 veckor). Efter tre nätter kom också sambon med kudden till gästrummet, och idag ordnade vi oss en ny säng och gjorde oss av med den gamla!

Hurra! Tack Supernanny, inatt ska vi sova i den här (fast 160cm):Nu när den är på plats i sovrummet är vi båda rörande överens om att den är väldigt fast och otroligt god att ligga i. Tror jag bara ska stänga av datorn nu och lägga mig och läsa en stund istället!

2 kommentarer:

  1. Hahaha... Det är rätta takter Malin!

    Du är så rolig.
    Kram på dig underbara kusin!

    SvaraRadera
  2. Kanon, metoden fungerade alltså...;-)
    Bra, den ska jag också testa!!

    // Kram!!

    SvaraRadera