torsdag, augusti 20

Pass

Det närmar sig semester i Danmark om bara ett par dagar. Vi ska ner och hälsa på sambons syster med familj. Isaks kusin "Benjy" fyller 1 år - och det måste man ju fira stort! Det ska också bli skönt att komma få ta promenader på stranden igen, det är så fint!

För att vara säkra på att få med oss hela familjen på semester har vi ordnat pass till Isak. När jag åkte hem från Stockholm sist blev det problem på Arlanda. Incheckningspersonalen var inte helt övertygad om att de ville släppa ombord en baby utan legitimation. Inte utan att jag undrade lite efteråt...det finns ju ingen ID-kontroll mellan Sverige/Norge på vanliga gränsen och det är ju inte direkt så att en halvårsbaby tänker kapa ett plan! Så vad i all världen ska de med ID på honom för inom Norden?

Well, well...det är väl bara att inrätta sig efter reglerna. Hur som helst blev han URSÖT på passbilden! Ser kanske en smula överraskad ut, men ändå...

Blev lite inspirerad att ordna ett nytt pass till mig också - bara för bildens skull. Det går inte ut för om fyra år, men bilden ser inte klok ut. Alla brukar ju hävda att de ser hemska ut på passbilderna, men jag har verkligen befogenhet att säga det. När gränsvakterna mellan Tyskland och Tjeckien tittade på passet så skrattade de när de såg i passet. Även om jag inte förstår tjeckiska så kan jag ju dra mina egna slutsatser av det...

1 kommentar:

  1. Nah, vad söt han är!! :)

    *Massa pussar å kramar till lilltrollet*

    // Moster

    SvaraRadera