måndag, augusti 3

Typiskt måndag

Då vill jag ta tilfället iakt att välkomna alla semestertrötta själar tillbaka till jobbet. Idag bjuder jag på ett par "typiskt måndag"-historier

Ute i god tid

Strax efter kl 8 fick jag en telefon från en kollega i Oslo som undrade över kursen vi skulle ha om det nya mätstationsregistret. Han var på väg dit, men en annan kollega hade sagt att kursen inte skulle vara förren i september. Det kunde väl inte stämma? Jodå, kursen är i september och gratulerar till att vara ute en hel månad i förväg!

Trådlöst virrvarr

Strax därefter tittar kontorsgrannen in och undrar om jag har problem med Internet. Nej, jag har inte det. Det fungerade inte hos honom, inte webläsaren, inte e-posten - ingenting. Hmm...har du satt kabeln i internetuttaget eller telefonuttaget? Han tyckte det var ganska pinsamt när han insåg att han inte satt i kabeln i datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar