söndag, mars 15

Storshopping

På torsdagsmorgonen gapade kylskåpet tomt. Har haft fullt program hela veckan så sambon och jag hade inte kommit iväg på någon storshopping. En torsdag förmiddag kändes ändå lämplig för storshoppingtur på egen hand, tillsammans med Isak.

Intet ont anade svängde jag in på ett av Norges största köpcentrum, bara för att så mötas av en proppfull parkering. Eftersom jag sällan håller mig uppdaterad med verkliga nyheter nu för tiden visste jag inte vad som stod på, men jag tänkte att endast utförsäljning på Vinmonopolet kunde skapa denna parkeringskaos en torsdag förmiddag.

Jag som avskyr att parkera. Vet jag om att jag måste parkera mellan två bilar vid slutdestinationen väljer jag 1: Bussen eller 2: Någon annan får köra. Det spelar ingen roll om parkeringen ska ske på längden eller bredden.

Nu var det fullt. Nej, inte helt fullt...där, längst bord precis intill det stora upplogade snöberget fanns två lediga platser, helt diagonalt över parkeringen mot huvudentren. Det är tur att jag i tillegg till min parkeringsfobi inte har promenadfobi, för det hade skapat en omöjlig vardag.

Inne på köpcentrumet visade sig att det inte var Vinmonopolet som hade utförsäljning men en kampanjdag med Bananpriser, eller vad de kallade det. Banandagar! Jäkla otur. Jag skulle ju bara in på Coopen och ha lite mat för resten av veckan. Coopen hade också bananpriser och där inne var det lika fullt som en lördagseftermiddag.

När vi stod i kö tackade jag min lyckliga stjärna för att jag har en så pass tålmodig unge. Isak fikk sin belöning på vägen bort till bilen. Kundvagnen skakade och lät något helt otroligt på allt grus på parkeringen, men detta var inte upphov till något annat än helt fantastisk spedbarnsunderhållning. Tänk att vara så liten och kunna glädjas över såna saker.

Hemma igen. För tusan, jag glömde ju köpa bananer...


1 kommentar:

  1. Men va roligt, har du skaffat en blogg!!
    Nu vet jag en som kommer följa erat liv därborta i Norge :-)
    Allt bra med er förstår jag, lille Isak växer så det knakar :-)

    Längtar efter att få träffa er igen!!

    // Kram, kram!!

    SvaraRadera