måndag, mars 16

Vaccination

Trodde inte att Isak skulle få sin första vaccination idag. Han har varit på uselt humör i ett par dagar och idag har han gråtit konstant när han inte sovit. På bvc sa de att det inte var något hinder. En skrikande unge som får två stick i låren blir ju inte direkt gladare efteråt. Han satte igång att illvråla helt hjärtskärande.

Själv hade jag lust att gråta jag också, när jag insåg att jag inte kunde trösta honom. Med fuktiga ögon gick jag runt i väntrummet med en hysteriskt ledsen baby på axeln, i de obligatoriska 20 minuterna man måste stanna efteråt. Det var så skönt när jag kunde lägga ner honom i vagnen och gå ut - då somnade han.

Nu när han vaknade hemma verkar det onda vara glömt.

En 3-månaders baby har 1 veckas minne. Tänk vad skönt att veta att han vid nästa vaccination inte har ett spår minne av denna gången!

2 kommentarer:

  1. Jaa du, dom där vaccinationerna är aldrig roliga. Tur att det går över relativt snabbt...;-)

    // Kram, kram!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se dig här i bloggvärlden.
    Hade ingen aning om att du bloggade.

    Lille gubben, då. Fy för vaccinationsprutor....

    Ha det så bra och krama den där lille gossen!

    Kram // Anna

    SvaraRadera